19 Ekim 2013 Cumartesi

The UK Diary - 7

Canım sıkılıyor gazeteye bakıyorum,  Fulham, Chelsea gibi premier lig maçlarına bilet bulmak imkansız, turist bileti diye bir dalga var, o da minimum 99 pound yani cok para. Ben de dedim alt ligler kovalıyım. Queens Park Rangers (QPR) - Doncaster Rovers maçı var ligin başları, maç cumartesi, İtalyan bir arkadaş vardı, Napoli'li, "gel" dedim beraber gidelim, maçtan önce de takılırız biralaşırız, adam "eyw" dedi, kalktık gittik hafta içi biletlerimizi aldık, uygun sayılır 25 pound. Kale arkası köşe gayet güzel, bu arada güzel kızlar var bilet ofisinde ekrandan bakıyorsun oturmak istediğin yeri seçiyorsun, sinema koltuğu seçer gibi. 


Maç günü geldi cumartesi saat 14:00'te, sabah 10 gibi gittik dayandık stadın yanına, in cin top oynuyor, neyse dolandık stat etrafında, bir pub bulduk hemen kale arkası tribüne bakan tarafta. Daldık pub'a dediler "beyler hop biletler" hayda pub'a biletsiz adam almıyorlar, düşünüyorum "heralde deplasmana gelen falan girmesin, arıza çıkarmasın" diye, hava da güzel, kocaman da bahçesi var çıktık dışarda, içtik...1-2-3 derken etraf iyice kalabalıklaştı, sonra bir abi geldi bahisleri toplamaya basladı, elinde kocaman bir kağıda 1'den 90'a kadar rakamlar yazılı, gol kaçıncı dakika da olur hesabı, ben dedim "3. dakika", yazdı karşısına ismimi, 1 pound veriyorsun maç sonunda eğer bildiysen pub'tan alıyorsun ikramiyeyi. Herkes de forma var, mavi beyaz enine çizgili formalar genelde milletin üstünde. Takım da şu Arap şeyhlerinden birinin himayesinde bu yıl ümitliyiz diyor millet, kesin çıkarız Premier'e....

Doncaster taraftarı güzel deplasman yapmış, hızlı trenle gitmiştim oraya Londra'dan 1½ saat çekiyor, bilet de minimum 50 pound. Yani adamlar da vasat bir takım, orta sıralardalar, ama deplasmana gelmişler 300-400 kişi var, bir de davul adamlarda paso bağırıyorlar. "rovers rovers" diye.  Bizim tribün de fena sayılmaz, arada tempo yükseliyor, ama yine beklediğim gibi değil, oturarak izliyorsun maçı, çok sıkıcı, ama stat çakılı boş yer yok, bir tek karşı kale arkası tribünde Doncaster'lıların yanında bir güvenlik boşlugu var. 

QPR aldı maçı 2-0 güzel maç olmuştu gayet tempolu zevkli bir futbol vardı sahada, hava da çok güzeldi. Maç bitti publara devam, maçtan sonra galibiyeti kutlamaya, hem de saat 4-5 de başlayan maçlar var tv'den canlı sekli o maçları da izledik, yine bir sürü bira içtik, bir ton para harcadık, maça gitmek iyi güzel, maçtan önce piizlenmek çok hoş da, bu değirmenin suyu da cepten gidiyor, daha iş de bulamadık, zaten bir evde kalıyoruz düşman başına, peşin kirayı da verdik mecbur kalacağız, bu İngiltere bozacak bizi galiba sonunda diye korkuyorum... Ben de bütün can sıkıntımı stat stat gezerek atmaya calışıyordum... Gezmedik stat kalmadı neredeyse İngiltere'de.

Hiç yorum yok: