9 Ocak 2011 Pazar

"Sporda Şiddet ve Düzensizliğin Önlenmesine Dair Kanun" Hakkında


Basının abartılı yüklenmesi ile birlikte son günlerde "Sporda Şiddet Yasası" popüler oldu. Tamam olmasın diyen yok zaten, olsun olsun ama "Her Türlü Şiddete Son" olsun demek yerine "bahsedilen bu canavarlar sanki maç zamanı uzaydan ışınlanıyorlarmış gibi" sadece atkı takan taraftarlara karşı ön yargılı ve insafsızca bir saldırı ile kelle avı başlatıldı. Eehh elimizden geldiğince biz de gündemi takip ediyoruz.
.
Sabah sabah kalktım kahvaltı yaparken haberleri okuyorum, okudukça da moralim bozuluyor, üzülüyorum ve tedirgin oluyorum.


"Gümrükte dönen 200 milyon TL lik vurgun" haberi ile birlikte aklıma rantçı denen taraftarlar geliyor. Hani kulüpler tarafından aldıkları beleş biletleri satan, dağıtan. (Peki aynı kulüpler neye göre belirlediklerini bilmediğim özel insanlara beleş biletin adının davetiye olarak değiştiği kağıt parçalarını gönderirken amaçları ne olabilir acaba?) http://www.sabah.com.tr/Gundem/2011/01/09/gumrukte_200_milyon_liralik_muthis_vurgun

Babasıyla tartışan 19 yaşındaki genç kendini yaktı. http://www.sabah.com.tr/Yasam/2011/01/09/babasiyla_tartisan_genc_kendini_yakti

Bar ortakları silahlı çatışmaya girdi yoldan geçen bir vatandaş ile bar çalışanı hayatını kaybetti. Dün gece ben de doğumgünü kutlaması için Beyoğlu'nda idim ve o saatlerde belki de oralarda olabilirdim. Allah korumuş demek ki, meğerse Teksas misali sokakta düello varmış.
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2011/01/09/barda_silahli_catisma_cikti_yoldan_gecerken_vuruldu

Öz ablasını kalbinden bıçaklayarak öldüren katil haberi ile gazeteyi kaldırıyorum sofradan.
http://www.sabah.com.tr/Yasam/2011/01/09/ablasini_kalbinden_bicakladi_859946097436

İlk etapta gözüme çarpan başlıklar bunlar ve görür görmez kahvaltım sonlanıyor.. Niye bu kadar çabuk demeyin, iştahım kapandı arkadaş !

Bu haberlerde başrol oynayanlar takım tutmuyor mu? Hani kendini yakan, öz ablasını öldüren, sokakta ortağı ile silahlı çatışma yaşayan , vurgunlar vuran insanlar için nasıl bir yasa var? Yok efendim boşverin bu adamlar stadyum içinde, çevresinde rahat dursunlar da , sokaklarda, evlerinde istediklerini yapsınlar deniyor herhalde ki verilen cezalar ve yatılan süreler ortada. Kendisine, ailesine, ortağına öldürücü saldırıları yapanlar, tanımadıklarına neler yapar acaba?

Evet düşünüyorum da, bir tarafta "canavar taraftarlar!" kalabalık psikolojisi ile hareket edilmesine rağmen, 3-5 yabancı madde atan-yakan, senede 1-2 bıçaklama veya darp olayı duyduğumuz yüzlerce takım ve binlerce maç.. Diğer tarafta ise her gün duyduğumuz okuduğumuz bu vahşet haberleri ... Daha yazılacak, değerlendirilecek çok şey var aslında ama!!!

Hiç yorum yok: