9 Ocak 2011 Pazar

Tehlikeli İlişkiler (Choderlos de Laclos)


Ligler tatilde, canımız sıkılıyor diyerekden son bir haftadır tribün konulu filmler hakkında yazılar yazıyorum (Devamı gelecek). Bugün de içimden yaklaşık 10 gün önce izlediğim; Harbiye Muhsin Ertğrul Sahnesi'nde sergilenen "Tehlikeli İlişkiler" isimli oyun ve salon hakkında birşeyler karalamak geldi.
.
Choderlos de Laclos tarafından, 18. yüzyıl sonlarında yazılan “Tehlikeli İlişkiler”, dönemin Fransız aristokrasisine dair eleştiri sunuyor. Tutkulu bir aşk hikâyesi ekseninde ikiyüzlü cemiyetin tüm değerlerden yoksun, yıkıcı görüntüsü anlatılıyor. (Halbuki şuan da yayınlanan Türk dizileri ve magazinden veya gazeteden takip ettiğimiz haberlerin de pek aşağı kalır yanı yok)
.
Dönemin kostümleriyle sahnelenen oyunda, dekor olarak sahneyi boydan boya kaplayan hareketli aynalar ön plana çıkıyor. Sahnedeki hareketli aynalar, oyuncuların aynaların arasında dolanarak, yansımalarını da oyuna katmaları sırasında heran çarpacaklar izlenimi ile hatta ara ara gerilsem de keyifle izliyorum. Oyunda çapkın aristokrat Valmond’u canlandıran Levent Üzümcü'nün performansı beni şaşırtmadı dersem yalan söylemiş olurum. Malumunuz daha önceleri kendisini "Avrupa Yakası" ve "Şen Yuva" isimli komedi sitcomlar da izliyorduk, oyunda canlandırdığı karakteri gayet başarılı şekilde oynadı ve sahneyi doldurdu.


.
Salon yeni salon fakat tribüncü gözüyle bakınca hemen eleştiriyi patlattım. Salonun en güzel bölgesi olan orta kısmında kocaman giriş çıkış kapısı ne amaç ile öyle tasarlanmış bilmiyorum ama bana çok abest geldi. Halbuki daha önce gitmiş olduğum (Harry Connick Jr caz konseri) alt katdaki büyük salon gayet kullanışlı, büyük ve şık idi.
.

.
Unutmadan oyuncu kadrosu ünlü isimlerden kurulu olan 1988 yapımı filmini de ilk izlediğim zaman çok hoşuma gitmişti.
http://www.sinematurk.com/film_genel/16777/Tehlikeli-iliskiler
.
Tiyatrosu için "İyi miydi yoksa kötü müydü?" derseniz, evet tiyatrosu da gayet eğlenceli idi. Benim hoşuma gitti ama gidin görün derim. Ne de olsa her göz aynılarını görür, fakat her akıl ve her duygu farklı yorumlar..

Hiç yorum yok: