3 Ocak 2012 Salı

Büyük İkramiye



2012' ye merhaba dediğimiz bu günlerde hemen hemen hepimizin aklında 31 ocak akşamı çekilen piyango ve bu senenin 40 milyon TL'lik büyük ikramiyesi hayali vardı. Maçlar başlamadan tiyatro yazılarıma Aralık ayı içinde gittiğim "Büyük İkramiye" isimli oyunu yazmazsam zaten olmazdı. Lig arası tiyatro izlenimlerine devam ederken, blogumuzun arşivinde de yer alması nostalji seven beni ayrıca mutlu ediyor.

Televizyon yıldızı ve programcısı olan Armağan Çağlayan'ı televizyondaki programlarında pek izlememiş olsamda, Nedim Saban tarafından Türkçe’ye çevrilen ve uyarlanan bu oyunda keyifle izliyordum. Oyuncu seçimleri ve rol dağıtımı tasarlanırken, ilk kez bir tiyatro oyunuyla sahneye çıkacak olan Armağan Bey'e teklif götürülmüş. Hatta teklifi şöyle yapmışlar ; merak etme sen zaten “Kendini oynayacak” tıpkı orijinal versiyonda olduğu gibi Tv yıldızı ve başarılı bir tv programcısını canlandıracaksın denmiş. O da rolünü gayet "cool" şekilde oynuyor fakat son zamanlarda aşırı derece kilo almış olması bizleri şaşırtıyordu.

Oyunun konusu ise; ekonomik olarak durumları pek iyi olmasada aç ve açıkta olmayan mutlu birbirlerine son derece bağlı bir şekilde hayatlarına devam eden anne,baba ve kızlarının tek lüksleri tvelevizyon izlemek iken evin reisi olan babalarına büyük ikramiye çıkması ile yaşamlarının istemeden değişmesi. Zengin olmalarına rağmen mütevazi hayatlarına devam etmek isteyen aile bireyleri, kızlarının magazin programlarında gördükleri ikoncanlar gibi olmasını arzulamaları ile olaylar gelişiyor. Armağan Çağlayan, “Büyük İkramiye”yi kazanan yeni zengin ailenin kızlarını cemiyet hayatının ve medyanın acımasızlığı karşısında yetiştirme ve hazırlama rolünü üsleniyor.


Bu oyunu izlerken bende birkez daha "eğer bu sene büyük ikramiye bana çıksaydı, ben bu ailenin veya genelde insanların düştükleri hataya düşmem" diyerek hayıflanıyordum tabi gerçek ile varsayımlar farklıdır. Boşuna herşeyin "Hayırlısı" demiyoruz. Oyun güzel, bihassa piyango hayali olanların izlemesini tavsiye ediyorum. En azından ders çıkarılabilinir..

Hiç yorum yok: